Lifttelefoons en automatische controle met Nomitel™

In steeds meer liften komen lifttelefoons. Mocht iemand door een storing vast komen te zitten in de lift, dan kan er middels deze lifttelefoon een directe spreek/luisterverbinding met het liftservicebedrijf tot stand gebracht worden via de alarmknop in de lift.

 

De werking van deze lifttelefoons wordt tijdens het periodieke liftonderhoud getest. Wanneer echter de verbinding tussen lifttelefoon en liftservicebedrijf onverhoopt defect raakt, wordt dit meestal pas tijdens het eerstvolgende liftonderhoud opgemerkt en heeft men dus, zonder dit te weten, geen mogelijkheid tot communicatie in geval van opsluiting in de lift.

 

Om dit te voorkomen is de lijncheck in het leven geroepen. Deze lijncheck wordt automatisch elke 3 dagen (72 uur) uitgevoerd. Hiermee wordt de verbinding tussen lifttelefoon en liftservicebedrijf getest op de juiste werking. 

 

Art Control heeft voor deze 72-uurs check een speciaal controle systeem ontwikkeld (Nomitel). Hiermee wordt uw lifttelefoon elke 3 dagen gecontroleerd op gebreken aan de verbinding tussen lift en servicebedrijf. M.a.w. de lifttelefoon belt elke 3 dagen automatisch in op ons systeem, zodat we kunnen zien of de verbinding correct functioneert.

 

De lifttelefoon kan uitgevoerd worden met een GSM systeem, voordeel hiervan is dat er geen maandelijks terugkerende abonnementskosten meer zijn. Een huidig vaste lijn abonnement is dan niet meer nodig. De belkosten zijn tevens nihil te noemen. Aan de lijncheck zijn geen belkosten verbonden.

 

Voor slechthorenden met een hoortoestel, hebben we de mogelijkheid de installatie uit te breiden met een zgn. ringleiding.

 

Wilt u weten of uw huidige lifttelefoon hiervoor geschikt is of wilt u door ons een lifttelefoon laten installeren, vraag dan een vrijblijvende offerte aan.